L2shaken Posted December 31, 2016 Posted December 31, 2016 (edited) Index: java/net/sf/l2j/gameserver/GeoEngine.java =================================================================== --- java/net/sf/l2j/gameserver/GeoEngine.java (revision 6) +++ java/net/sf/l2j/gameserver/GeoEngine.java (working copy) @@ -34,6 +34,7 @@ import net.sf.l2j.Config; import net.sf.l2j.gameserver.datatables.DoorTable; +import net.sf.l2j.gameserver.datatables.FenceTable; import net.sf.l2j.gameserver.model.L2Object; import net.sf.l2j.gameserver.model.L2Spawn; import net.sf.l2j.gameserver.model.L2World; @@ -117,6 +118,9 @@ if (DoorTable.getInstance().checkIfDoorsBetween(cha.getX(), cha.getY(), cha.getZ(), target.getX(), target.getY(), target.getZ())) return false; + if (!FenceTable.canSeeTarget(cha, target.getX(), target.getY())) + return false; + if (cha.getZ() >= target.getZ()) return canSeeTarget(cha.getX(), cha.getY(), cha.getZ(), target.getX(), target.getY(), target.getZ()); @@ -166,9 +170,13 @@ @Override public boolean canSeeTargetDebug(L2PcInstance gm, L2Object target) { + if (!FenceTable.canSeeTarget(gm, target.getX(), target.getY())) + return false; + // comments: see above int z = gm.getZ() + 45; int z2 = target.getZ() + 45; + if (target instanceof L2DoorInstance) { gm.sendMessage("door always true"); @@ -207,6 +215,9 @@ if (DoorTable.getInstance().checkIfDoorsBetween(x, y, z, tx, ty, tz)) return startpoint; + if (!FenceTable.canSeeTarget(x,y, tx, ty)) + return startpoint; + Location destiny = new Location(tx, ty, tz); return moveCheck(startpoint, destiny, (x - L2World.MAP_MIN_X) >> 4, (y - L2World.MAP_MIN_Y) >> 4, z, (tx - L2World.MAP_MIN_X) >> 4, (ty - L2World.MAP_MIN_Y) >> 4, tz); } Hi, I'm adding the Phoenix engine event to the aCis 350 and some lines need to be added to the GeoEngine.java file, but that file does not exist, what should I do? Edited December 31, 2016 by L2shaken
0 Reborn12 Posted December 31, 2016 Posted December 31, 2016 Fencetable already exist in acis i dont remember if exist in 350 but must be there probably..
0 Red-Hair-Shanks Posted December 31, 2016 Posted December 31, 2016 Fencetable already exist in acis i dont remember if exist in 350 but must be there probably.. is not exist on 350. fencetable added on 354
Question
L2shaken
Index: java/net/sf/l2j/gameserver/GeoEngine.java =================================================================== --- java/net/sf/l2j/gameserver/GeoEngine.java (revision 6) +++ java/net/sf/l2j/gameserver/GeoEngine.java (working copy) @@ -34,6 +34,7 @@ import net.sf.l2j.Config; import net.sf.l2j.gameserver.datatables.DoorTable; +import net.sf.l2j.gameserver.datatables.FenceTable; import net.sf.l2j.gameserver.model.L2Object; import net.sf.l2j.gameserver.model.L2Spawn; import net.sf.l2j.gameserver.model.L2World; @@ -117,6 +118,9 @@ if (DoorTable.getInstance().checkIfDoorsBetween(cha.getX(), cha.getY(), cha.getZ(), target.getX(), target.getY(), target.getZ())) return false; + if (!FenceTable.canSeeTarget(cha, target.getX(), target.getY())) + return false; + if (cha.getZ() >= target.getZ()) return canSeeTarget(cha.getX(), cha.getY(), cha.getZ(), target.getX(), target.getY(), target.getZ()); @@ -166,9 +170,13 @@ @Override public boolean canSeeTargetDebug(L2PcInstance gm, L2Object target) { + if (!FenceTable.canSeeTarget(gm, target.getX(), target.getY())) + return false; + // comments: see above int z = gm.getZ() + 45; int z2 = target.getZ() + 45; + if (target instanceof L2DoorInstance) { gm.sendMessage("door always true"); @@ -207,6 +215,9 @@ if (DoorTable.getInstance().checkIfDoorsBetween(x, y, z, tx, ty, tz)) return startpoint; + if (!FenceTable.canSeeTarget(x,y, tx, ty)) + return startpoint; + Location destiny = new Location(tx, ty, tz); return moveCheck(startpoint, destiny, (x - L2World.MAP_MIN_X) >> 4, (y - L2World.MAP_MIN_Y) >> 4, z, (tx - L2World.MAP_MIN_X) >> 4, (ty - L2World.MAP_MIN_Y) >> 4, tz); }Hi, I'm adding the Phoenix engine event to the aCis 350 and some lines need to be added to the GeoEngine.java file, but that file does not exist, what should I do?
Edited by L2shaken2 answers to this question
Recommended Posts