Jump to content
  • 0

[Need Help]Probleme Mana potion

Question

Posted

Hi all and sorry for my bad english

I have one l2j serve :

DataPack: 9363

Server: 5741

I have a probleme with my mana potion.

When char use mana potion, no problem but when he use mana potion during his summon is spawn mana potion consumption is 2.

Char alone: 1 by 1

Char + summon: 2 by 2

Ty for your help

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

If it's latest L2J, report issue on their forum, they will be interested and probably will commit a fix on the day.

They reworked/implemented shared system with summon, obviously you got a problem regarding it. Only effect should be applied on summon, not a use of another potion.

• 0
Posted

Ty for your answer but on l2j forum nobody visibly know this probleme :(

Be sure you got latest itemhandlers, notably ItemSkillsTemplate.

You can also check L2J timeline regarding servitor share system. Finally, you can track getItemConsumeId() / getItemConsume() uses.

• 0
Posted

You talk to this java code ? :

// Summons should be affected by herbs too, self time effect is handled at L2Effect constructor
				if (!playable.isSummon() && activeChar.hasSummon())
				{
					activeChar.getSummon().doSimultaneousCast(itemSkill);
				}
			}
			else
			{
				playable.getAI().setIntention(CtrlIntention.AI_INTENTION_IDLE);
				if (!playable.useMagic(itemSkill, forceUse, false))
				{
					return false;
				}

// Consume.
				if ((itemSkill.getItemConsumeId() == 0) && (itemSkill.getItemConsume() > 0))
				{
					if (!playable.destroyItem("Consume", item.getObjectId(), itemSkill.getItemConsume(), null, false))
					{
						playable.sendPacket(SystemMessageId.NOT_ENOUGH_ITEMS);
						return false;
					}
				}

PS: J'edit, merde j'avais pas fait gaffe que t'etais français aussi lol. Donc je suis dans itemskill template mais je vois pas trop ce que je peux en fair :/

• 0
Posted

[FR]

Plutôt rare de voir du FR dans cette section, et le flag ne veut pas dire grand chose pour la majorité des utilisateurs de ce forum, mais oui, je suis FR.

Il n'y a pas beaucoup d'endroits où chercher : une potion passe par le clientpacket UseItem, ensuite par l'item handler, qui appelle le skill (s'il existe). La consommation se fait normalement dans l'itemhandler, cad ItemSkillsTemplate pour les potions (tous les consommables utilisent par défaut cet handler).

Est-ce que ça te le fait avec tous les consommables, ou uniquement les potions ? Si c'est avec tous les consommables, il y a de fortes chances que j'ai raison sur ItemSkillsTemplate.

Finalement, utilises des tags pour parler FR.

[/FR]

• 0
Posted

[FR]

Ca me le faisait que pour les popo mana mais c'est bon j'ai reglé le probleme j'ai retiré le item.potion de l'instruction et c'est bon :)

Merci du coups de main en tout cas ^^

[FR]

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...