Jump to content

Recommended Posts

Posted

Κάνετε τα πρώτα σας βήματα στην υδρόψυξη; Φοβάστε να ρωτήσετε; Δεν ξέρετε τι είναι και σε τι χρειάζεται μια δεξαμενή μέσα στον υπολογιστή σας; Ένας οδηγός, και στα ελληνικά είναι πάντα χρήσιμος, για να λύσει απορίες, αλλά και για να τροφοδοτήσει σκέψεις και ιδέες. Ακολουθήστε το link για να πάρετε μια γεύση.. από νερό!

 

Τι είναι η υδρόψυξη, και γιατί να ασχοληθώ με αυτόν το τρόπο ψύξης;

 

Οι ποιο συχνές ερωτήσεις που απασχολούν τους χρήστες υπολογιστών όταν ακούν για υδρόψυξη είναι τι ακριβώς είναι η υδρόψυξη και γιατί μπορεί να θέλουν να χρησιμοποιήσουν αυτόν τρόπο ψύξης. Αρκετά εξαρτήματα του Η/Υ, όπως είναι γνωστό, εκπέμπουν θερμότητα. Ορισμένα από αυτά όπως ο επεξεργαστής, η κάρτα γραφικών, και το τσιπ μεταφοράς (chipset-northbridge) των σύγχρονων μητρικών, χρειάζονται μία μορφή ψύξης προκειμένου να λειτουργήσουν κατάλληλα, εξ’αιτίας της πολύ μεγάλης θερμοκρασίας που αναπτύσσεται στην επιφάνειά τους λόγω της κατανάλωσης ισχύος. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων η ψύξη αυτή υλοποιείται με την μορφή ψήκτρας, συνήθως και με την συνοδεία ανεμιστήρα μιας και ο παθητικός τρόπος ψύξης (απλά η χρήση ψήκτρας μόνο) δεν επαρκεί για τα μεγάλα ποσά θερμότητας που εκλύονται από τα διάφορα εξαρτήματα. Η ψήκτρα, δεν είναι τίποτε άλλο από ένα μεταλλικό αντικείμενο κατασκευασμένο συνήθως από χαλκό ή/και αλουμίνιο, το οποίο απορροφά την θερμότητα από κάποιο εξάρτημα και την εκλύει στο περιβάλλον. Ο ανεμιστήρας βοηθά στην επίσπευση της όλης διαδικασίας με το να ωθεί κρύο αέρα στην επιφάνεια της ψήκτρας συνεχώς, με αποτέλεσμα την αποδοτικότερη λειτουργία της ψήκτρας.

 

Τα πιο αξιοσημείωτα πλεονεκτήματα της υδρόψυξης σε σχέση με την συμβατική αερόψυξη εντοπίζονται σε 3 σημεία. Πρώτον, το νερό είναι πολύ καλύτερος αγωγός της θερμότητας από τον αέρα, το οποίο σημαίνει ότι απορροφά γρηγορότερα την θερμότητα αλλά και την εκλύει γρηγορότερα όταν αυτό χρειαστεί. Δεύτερον, με την χρήση υδρόψυξης μεταφέρουμε την θερμότητα από τα εξαρτήματα στο radiator το οποίο στη συνέχεια απελευθερώνει την θερμότητα στο περιβάλλον. Με τον τρόπο αυτό η θερμότητα μπορεί να απορροφηθεί πιο αποτελεσματικά από το σύστημα, μιας και το radiator (ψυγείο) μπορεί να είναι εκτός του κουτιού ή τοποθετημένο να διώχνει την θερμότητα στο περιβάλλον (πχ, τοποθετημένο στην οροφή του κουτιού). Η αερόψυξη θα απελευθερώσει την θερμότητα απ’ευθείας στον αέρα, ο οποίος παραμένει παγιδευμένος στο εσωτερικό του κουτιού. Έτσι κάθε εξάρτημα θερμαίνεται περισσότερο, ειδικότερα σε κουτιά χωρίς καλή ροή αέρα. Τρίτον, συνήθως τα υδρόψυκτα συστήματα δεν απαιτούν πολύστροφους ανεμιστήρες (ορισμένες δε υλοποιήσεις δεν χρησιμοποιούν καθόλου ανεμιστήρες) οπότε ο θόρυβος μειώνεται στο ελάχιστο.

 

Τα μειονεκτήματα επίσης εντοπίζονται σε 3 σημεία. Πρώτον, το μέγεθος ενός συστήματος υδρόψυξης είναι αρκετά μεγαλύτερο σε σχέση με τις αερόψυκτες λύσεις, ακόμα και τα μικρότερα συστήματα δύσκολα τοποθετούνται σε κουτιά μικρότερα αυτών της κλάσης super midi. Επίσης αρκετά κουτιά χρειάζονται τροποποίηση προκειμένου να φιλοξενήσουν ένα σύστημα υδρόψυξης. Δεύτερον, είναι πολύπλοκα, ακόμα και η εγκατάσταση του ποιο εύκολου κιτ απαιτεί κάποιες βασικές γνώσεις αλλά και σχετική συντήρηση – όχι όμως τακτικά. Τρίτον, είναι σημαντικά ακριβότερη λύση σε σχέση με λύσεις αερόψυξης, το κόστος όμως εξαρτάται από τις ανάγκες σας και από την ανάλογη επιλογή εξαρτημάτων που θα κάνετε.

 

Η ποιο συχνή αιτία για την οποία κάποιος θα επιλέξει την υδρόψυξη είναι οι ανώτερες ιδιότητες απορρόφησης της θερμότητας που μπορεί να έχει. Με απλά λόγια αφορά κυρίως την αγορά των overclockers. Παρ' όλα αυτά, λόγω τις ικανότητας ενός υδρόψυκτου συστήματος να κρατά τις θερμοκρασίες χαμηλές διατηρώντας χαμηλό το επίπεδο θορύβου, η υδρόψυξη απευθύνεται και σε αυτούς που αναζητούν μία ήσυχη αλλά συνάμα αποτελεσματική λύση ψύξης.

 

 

Έτοιμα κιτ υδρόψυξης;

 

Στην αγορά θα βρείτε αρκετές ολοκληρωμένες λύσεις υδρόψυξης, μιας και η χρήση της γίνεται ολοένα και συχνότερη. Παρ’όλα αυτά, η πλειοψηφία των συστημάτων αυτών είτε θα είναι υπερτιμημένα είτε αναποτελεσματικά. Το μοναδικό πλεονέκτημα των έτοιμων αυτών λύσεων είναι ότι απαιτούν πολύ λιγότερο χρόνο από χρήστες που δεν θέλουν να εμβαθύνουν στην υδρόψυξη ή βοηθούν χρήστες που αισθάνονται ανασφαλείς να υλοποιήσουν ένα σύστημα από το μηδέν.

 

Προτείνεται οι υποψήφιοι χρήστες να κάνουν πρώτα την σχετική έρευνα και μετά να προχωρήσουν στην αγορά αποκλειστικά των εξαρτημάτων που καλύπτουν τις ανάγκες τους. Δεν έχουν όλοι οι χρήστες τις ίδιες ανάγκες, τον ίδιο προϋπολογισμό ή τους ίδιους στόχους. Επίσης υπάρχουν κιτ που πιθανόν να καλύψουν τις ανάγκες σας (επίσης πιθανόν υπερτιμημένα) αλλά υπάρχουν και κιτ που είναι απλά χάσιμο χρόνου και χρημάτων, ακόμα και επικίνδυνα για τους υπολογιστές μας.

 

Είναι επικίνδυνο;

 

Εφόσον η εγκατάσταση πραγματοποιηθεί κατάλληλα και ο εξοπλισμός δεν είναι ελαττωματικός, δεν υφίσταται κίνδυνος. Θυμηθείτε ότι η εγκατάσταση ενός τέτοιου εγχειρήματος απαιτεί χρόνο και καθαρό μυαλό. Να χρησιμοποιείτε εξοπλισμό και σωληνώσεις καλής ποιότητας και πάντα να ασφαλίζετε τις σωλήνες γύρω από τα ρακόρ. Αν λάβετε τις παραπάνω προφυλάξεις τότε η πιθανότητα να παρουσιαστεί πρόβλημα με το σύστημά σας είναι πολύ μικρή έως ανύπαρκτη. Εξ’άλλου, ακόμα και η χρήση συμβατικής αερόψυξης εγκυμονεί κινδύνους (πχ βλάβη του ανεμιστήρα, λανθασμένη τοποθέτηση ψήκτρας), κίνδυνοι που μπορούν σε δευτερόλεπτα να καταστρέψουν τον επεξεργαστή σας.

 

Τι χρειαζόμαστε.

  • Block
    To block αντικαθιστά την ψήκτρα αέρος που υπάρχει σε όλους τους υπολογιστές για την ψύξη του επεξεργαστή.
    Block υπάρχουν πολλά στο εμπόριο καθώς και ερασιτεχνικές κατασκευές.
    Αν το δει κανείς αδαής, θα φανταστεί ότι είναι απλά ένα χάλκινο κουτί με μια είσοδο και μια έξοδο για να περνάει από μέσα το νερό.
    Όμως δεν είναι έτσι ακριβώς. Πολλά πράγματα παίζουν ρολό στην κατασκευή του, γιαυτό και δεν έχουν όλα τα block την ίδια απόδοση, καθώς και διάφορες ιδιαιτερότητες.
    Ο εσωτερικός σχεδιασμός του είναι πολύ βασικώς γιατί από αυτόν εξαρτάται ο χρόνος και η ποσότητα του νερού που θα περνάει από μέσα, οπός και το πάχος των τοιχωμάτων του block.
    Άλλα block αρέσκονται σε γρήγορη ροή νερού, πράγμα που σημαίνει ότι αγαπάνε τις γρήγορες αντλίες και ορισμένα αλλά, αγαπάνε το αντίθετο για να αποδώσουν τα μέγιστα.
    Κατά κανόνα το υλικό κατασκευής του είναι ο χαλκός.
    Στις περισσότερες περιπτώσεις, η στήριξη του μπλοκ απαιτεί το βγάλσιμο της μητρικής από το κουτί, ώστε να περάσουμε τις 4 βίδες στήριξης του.
    Ωστόσο υπάρχουν και κάποια μπλοκ στο εμπόριο που δεν απαιτούν κάτι τέτοιο μιας και το μπλοκ στηρίζεται με clips εκεί που στηριζόταν και η ψήκτρα αέρος.
     
     
  • Αντλία
    Η χρησιμότητα της αντλίας σε ένα σύστημα υδρόψυξης υπολογιστή είναι να κινεί το νερό από το σημείο που αποκτά την υψηλότερη θερμοκρασία (block), στο σημείο όπου θα έχουμε φροντίσει να το κρυώσουμε (ψυγείο).
    Οι συνήθεις επιλογές αντλιών είναι Hydor L20 - L30 και Εheim 1048 - 1250 τις οποίες μπορούμε να βρούμε σε pet shops αλλά και σε sites που έχουν αξεσουάρ υδρόψυξης υπολογιστών.
    Φυσικά διαφέρουν σε τιμή, σε επιδώσεις (λίτρα ανά ώρα) και σε ποιότητα κατασκευής, γιαυτό και η επιλογή μας γίνεται ανάλογα τι ζητάμε από το σύστημα μας.
    Σε περίπτωση που θέλουμε να ψύξουμε μόνο τον επεξεργαστή τα πράγματα είναι πιο απλά από το να ζητήσουμε το σύστημα να μπορεί να ψύξει ικανοποιητικά και κάρτα γραφικών καθώς και chipset.
    Επίσης ανάλογα και το τι μέγεθος ψυγείου θα χρησιμοποιήσουμε παίζει ρολό στην επιλογή της αντλίας.
     
  • Ψυγείο
    Η δουλειά που κάνει το ψυγείο στο σύστημα μας, είναι να κρυώνει το νερό (με την βοήθεια ανεμιστήρων) αφού έχει αποκτήσει μια θερμοκρασία. Καθώς έρχεται από τον ζεστό επεξεργαστή (με την βοήθεια της αντλίας).
    Το υλικό κατασκευής του ψυγείου επιδιώκουμε να είναι από χαλκό με εξαίρεση τα fins (κυψέλες) που περνάει ανάμεσα ο αέρας τα οποία μπορούν να είναι και αλουμινένια.
    Αυτό το θέλουμε, γιατί σε περίπτωση που το υλικό που διέρχεται από το νερό είναι πχ. από αλουμίνιο, υπάρχει ο κίνδυνος διάβρωσης λόγω των διαφορετικών και μη συμβατών μετάλλων.
    Στα fins δεν έχουμε πρόβλημα με το υλικό γιατί δεν έρχονται σε επαφή με το νερό.
    Επίσης χρειάζεται προσοχή στους σωλήνες - ρακορ της εισόδου - εξόδου του νερού, οι οποίου πρέπει να είναι ανάλογης διαμέτρου με του block.
    Αν δεν είναι, θα πρέπει να γίνει μετατροπή.
    Συνηθισμένη επιλογή είναι το ψυγείο από καλοριφέρ αυτοκινήτου (Ford Transit 87') αλλά οποιοδήποτε ψυγείο που πληρεί τις παραπάνω προϋποθέσεις μπορεί να κάνει την δουλειά μας.
    Υπάρχουν επίσης και στο εμπόριο ψυγεία που προορίζονται για την κατασκευή υδρόψυξης υπολογιστών.
     
  • Σωλήνες
    Τους χρειαζόμαστε για να οδηγήσουμε το νερό από το block στο ψυγείο και το αντίθετο.
    Υπάρχουν ακριβοί που τους χρησιμοποιούν σε ιατρικές εφαρμογές (σιλικόνης - Tygon) και φτηνοί πλαστικοί που τους χρησιμοποιούν σε ενυδρεία.
    Ανάλογα το βαλάντιο μας επιλέγουμε, αρκεί να είναι ευλύγιστοι και να μην ξεραίνονται με τον καιρό.
    Σε petshop μπορούμε να βρούμε JBL και Eheim σωλήνες αρκετά φτηνούς με τους οποίους μπορούμε να κάνουμε την δουλειά μας μια χαρά.
    Φυσικά μπορούμε να επιλέξουμε σωλήνες και από ιστοσελίδες που ειδικεύονται στην υδρόψυξη υπολογιστών.
    Η εσωτερική διάμετρος του σωλήνα πρέπει να είναι ανάλογη με αυτή του block ώστε να μην επηρεάζεται η ροή του υγρού.
     
  • Σφιγκτήρες
    Μεταλλικοί ή πλαστικοί για να ασφαλίσουμε τους σωλήνες για την αποφυγή διαρροών.
     
  • Tank (δοχείο διαστολής)
    Μέχρι τώρα έχουμε φτιάξει ένα κλειστό κύκλωμα υδρόψυξης.
    Το μόνο μας πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι να βάλουμε το υγρό στο σύστημα και να αφαιρέσουμε τον αέρα από μέσα.
    Αυτό γιατί η ροή του υγρού θα είναι από δύσκολη ως αδύνατη, καθώς και στην μη ικανοποιητική απόδοση του συστήματος και στην δημιουργία θορύβου.
    Επίσης θα πρέπει να μπορούμε αργότερα να κάνουμε εύκολα εξαέρωση χωρίς να χρειαστεί να αποσυνδέουμε το όλο σύστημα από τον υπολογιστή, για ευκολία δικιά μας φυσικά.
    Εδώ έρχεται ο ρόλος του Tank.
    Με την παρεμβολή του Tank στο σύστημα μας, η εγκατάσταση και η εξαέρωση του συστήματος μας, γίνεται παιχνιδάκι.
    Και εδώ υπάρχουν έτοιμα στο εμπόριο αλλά και πολύ ωραίες ιδιοκατασκευές.
     
  • Shroud
    Αν και δεν είναι απαραίτητο, σε περίπτωση που υπάρχει βελτιώνει την ροή του αέρα από τους ανεμιστήρες πάνω στις κυψέλες του ψυγείου.
    Όταν δεν υπάρχει, οι ανεμιστήρες εφάπτονται πάνω στις κυψέλες με αποτέλεσμα να περιορίζεται το εύρος του αέρα.
    Με το shroud, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια απόσταση από τις κυψέλες όπου θα ρίχνουν αέρα οι ανεμιστήρες και μιας και το shroud δεν θα αφήνει τον αέρα να ξεφεύγει εκτός της επιφανείας του ψυγείου, εκμεταλλευόμαστε 100% την δύναμη των ανεμιστήρων στην επιφάνεια του ψυγείου, με αποτέλεσμα την όσο δυνατόν καλύτερη ψύξη των κυψελών και κατ' επέκταση του νερού και την απόδοση του όλου συστήματος.
    Μπορούμε να το κατασκευάσουμε από φύλλο αλουμινίου, από πολυεστερική ρητίνη, ή ότι άλλο υλικό πιστεύουμε ότι μπορεί να μας κάνει αυτό που θέλουμε.
     
  • Υγρό
    Το τι υγρό θα αποφασίσουμε να γεμίσουμε το σύστημα μας είναι κι αυτό κάτι που πρέπει να αναφερθεί.
    Νερό από την βρύση αν και έχει πολύ καλή απόδοση, το αποκλείουμε γιατί περιέχει άλατα και μικροοργανισμούς τους οποίους δεν θέλουμε να υπάρχουν στο σύστημα μας.
    Μια συμβουλή για το νερό βρύσης είναι να προσθέσουμε betadin το οποίο σκοτώνει τους μικροοργανισμούς, αλλά δεν είναι για μακροχρόνια χρήση.
    Αναδυόμενο νερό επίσης δεν το θέλουμε λόγω του ότι επειδή δεν περιέχει ιόντα, με το καιρό παίρνει τα ιόντα από την επιφάνεια του χαλκού με αποτέλεσμα να τον φθείρει σιγά σιγά.
    Αυτό που προτείνεται είναι αφαλατωμένο νερό.
    Μια μικρή προσθήκη παραφλου (10%) συνιστάται.
    Υπάρχουν και έτοιμα υγρά στο εμπόριο με προσθήκη χημικών, ακριβώς για αυτή την χρήση.

 

Πως θα στήσουμε την υδρόψυξη μας και τι πρέπει να προσέξουμε

 

Έχουμε καταλήξει και αγοράσει ότι μας χρειάζεται και είμαστε έτοιμοι να τα συναρμολογήσουμε και να τα βάλουμε στο σύστημα μας.

Αντίθετα από ότι φοβούνται μερικοί, ένα υδρόψυκτο σύστημα είναι πολύ ασφαλές αρκεί να γίνουν τα πράγματα σωστά από την αρχή.

 

Τι πρέπει να προσέξουμε για θέμα ασφάλειας αλλά και σωστής απόδοσης

[*]Η εσωτερική διάμετρος των σωλήνων θα πρέπει να είναι η ίδια με τα ρακορ του block, του ψυγείου και της αντλίας και του tank (αν εχει ρακορ).

Έτσι δεν θα επηρεαστεί η ρου του νερού στο κύκλωμα αρνητικά.

Θα χρειαστεί να βάλουμε λίγη δύναμη για να τους εφαρμόσουμε αλλά μαζί με τους σφιγκτήρες που θα βάλουμε θα έχουμε πετύχει την μέγιστη ασφάλεια για να αποτρέψει τυχόν διαρροή.

 

[*]Αν το ψυγείο που αγοράσαμε είναι καινούργιο δεν υπάρχει πρόβλημα.

Αν όμως είναι μεταχειρισμένο θα χρειαστεί να το καθαρίσουμε πρώτα για να μην βουλώσει το block με ακαθαρσίες και χαλάσει η ροή του συστήματος.

Για να το κάνουμε αυτό, το γεμίζουμε με ξύδι και αφού το αφήσουμε έτσι λίγη ώρα, το κουνάμε καλά, πάνω - κάτω δεξιά - αριστερά, για να ξεκολλήσουν οι βρομιές από τα τοιχώματα του ψυγείου και το αδειάζουμε.

Επαναλαμβάνουμε την διαδικασία όσες φορές νομίζουμε μέχρι να καθαρίσει.

Σε περίπτωση που δεν καθαρίζει σημαίνει ότι είναι ακατάλληλο, έχει φάει τα ψωμιά του δηλαδή.

Μόλις καθαρίσει κάνουμε τον πρώτο ελέγχο στεγανότητας του ψυγείου μόνο.

Το ξεπλένουμε από το ξύδι και το γεμίζουμε με απεσταγμένο νερό.

Το σκουπίζουμε εξωτερικά και το τοποθετούμε πάνω σε μια εφημερίδα.

Τσεκάρουμε ανά μισή-μια ώρα για να δούμε για τυχόν διαρροή (θα φανεί πάνω στην εφημερίδα).

 

[*]Οι "αντλίες" Eheim - Hydor στην πραγματικότητα είναι κυκλοφορητές, δηλαδή δεν αντλούν το νερό αλλά το σπρώχνουν.

Γιαυτό σε περίπτωση που φτιάξουμε κλειστό κύκλωμα, δηλαδή χωρίς δοχείο διαστολής, κάνουμε όλες τις συνδέσεις εκτός από τον σωλήνα που θα συνδεθεί με το ρακορ εισόδου της αντλίας.

Βυθίζουμε την αντλία μέσα σε μια λεκάνη με απεσταγμένο νερό ή ότι άλλο επιλέξαμε) και είμαστε έτοιμοι να κάνουμε την σύνδεση εκεί μέσα, έχοντας πάντα την αντλία σε λειτουργία.

Πριν συνδέσουμε περιμένουμε να γεμίσει με νερό το σύστημα και μετά από λίγο κουνάμε καλά το ψυγείο ώστε να φύγει ο αέρας από μέσα και το ίδιο κάνουμε και στο μπλοκ.

Όταν το κάνουμε αυτό προσέχουμε μην βγει ο σωλήνας που δεν έχουμε συνδέσει από την λεκάνη και πάρει αέρα το σύστημα.

Η αντλία μας είναι συνεχώς σε λειτουργιά.

Μετά από λίγη ώρα πάλι τα κουνάμε και τελευταία κουνάμε την ιδία την αντλία, τόσο όσο περιθώριο μας δίνει ο σωλήνας που παραμένει βυθισμένος, για να διώξουμε και τυχόν αέρα από την αντλία.

Όλο αυτό θα μας πάρει μισή ώρα περίπου.

Ίσως κάποιοι για σιγουριά χρειαστούν παραπάνω χρόνο.

Τέλος συνδέουμε και τον τελευταίο σωλήνα στην αντλία κάτω από το νερό και τον σφίγγουμε.

Τεστάρουμε την στεγανότητα έξω από την λεκάνη πια, αφού σκουπίσουμε ότι είναι βρεγμένο και αφήσουμε όλο το σύστημα πάνω σε κάτι στεγνό πχ μια εφημερίδα.

Αν υπάρχει διαρροή θα φανεί τις επόμενες ώρες.

 

Αν φτιάχνουμε ανοιχτό κύκλωμα (με δοχείο διαστολής) τα πράγματα είναι πιο εύκολα.

Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να συνδέσουμε όλους τους σωλήνες και να προσθέσουμε απεσταγμένο νερό στο δοχείο διαστολής.

Αν χρειαστεί θα συμπληρώσουμε απεσταγμένο νερό (ανάλογα και το μέγεθος του δοχείου διαστολής) και θα βοηθήσουμε μετακινώντας πάνω κάτω την αντλία και το ψυγείο ώστε να αρχίζει να κινείται το νερό στο σύστημα μας(μιας και όπως είπαμε ο κυκλοφορητής σπρώχνει δεν τραβάει).

Μόλις το επιτύχουμε ο αέρας που θα υπάρχει μέσα θα φύγει προς το δοχείο διαστολής.

Και στις 2 περιπτώσεις που αναφέραμε (ανοικτό ή κλειστό κύκλωμα) την διαδικασία την έχουμε κάνει μακριά από τον υπολογιστή.

Τώρα θα δοκιμάσουμε ξανά την στεγανότητα του συστήματος μας πριν το ενσωματώσουμε στον υπολογιστή.

Βάζουμε την αντλία σε λειτουργιά και όλο το σύστημα πάνω σε εφημερίδα και το αφήνουμε να δουλέψει έτσι μερικές ώρες (10-12 ώρες το ελάχιστο).

 

Οι "αντλίες" αυτές δουλεύουν μέσα και έξω από το νερό (βυθισμένες ή όχι) αλλά ποτέ χωρίς να περνάει νερό μέσα τους!

Αυτό θα τις καταστρέψει αμέσως.

Οι αντλίες έχουν 2 ρακορ.

Από το ένα μπαίνει το νερό στην αντλία και από το άλλο βγαίνει.

Προσέχουμε ώστε το ρακορ που βγάζει νερό να είναι συνδεδεμένο έτσι ώστε να στέλνει το νερό στο block και όχι ανάποδα!

Επίσης τα block έχουν ρακορ εισόδου και εξόδου. Και εκεί χρειάζεται προσοχή στο πως θα κάνουμε την σύνδεση.

πχ ο σωλήνας που θα φεύγει από το ρακορ εξόδου της αντλίας να πηγαίνει στο ρακορ εισόδου του block.

 

Σχεδιάστε - μετρήστε από πριν την διαδρομή που θα κάνουν οι σωλήνες όταν το σύστημα θα είναι πάνω στον υπολογιστή ώστε να μην αναγκαστούν να κάνουν πολύ κλειστές γωνίες ή να είναι υπερβολικά μεγάλοι δημιουργώντας πρόβλημα στο εσωτερικό του κουτιού.

 

[*]Αν το block μας είναι με μπουλόνια και απευθύνεται σε μητρικές με τρύπες, θα πρέπει να βγάλετε την μητρική από το κουτί και να αφαιρέσετε το μαύρο πλαστικό που στηριζόταν η αερόψυκτρα.

Αυτό θα το επιτύχετε σπρώχνοντας προσεκτικά με ένα λεπτό κατσαβίδι τα τέσσερα σημεία στήριξης του πλαστικού στο πίσω μέρος της μητρικής.

Προσοχή γιατί αν σας ξεφύγει το κατσαβίδι και βρει πάνω στο πίσω μέρος της μητρικής, θα την καταστρέψετε.

Μετά θα περάσετε τα μπουλόνια-βίδες μέσα από τις τέσσερις τρύπες και θα τα στερεώσετε με τα ανάλογα παξιμάδια στο μπροστινό μέρος.

Εκεί, ανάμεσα στην μητρική και στο παξιμάδι, βάλτε και μια ροδέλα πλαστική για να μην βραχυκυκλώσει η μητρική με το παξιμάδι που είναι μεταλλικό.

Βάζετε την θερμοαγώγιμη πάστα και περνάτε το block μέσα στις βίδες.

Προσέχουμε μην στραβώσουμε την μητρική γιατί τώρα θα έχουμε και μια αντίσταση από τους σωλήνες που είναι περασμένοι στο block.

Παίρνουμε τα μπόσικα και σφίγγουμε χιαστί 1-3, 2-4 τα παξιμάδια.

Δεν τα σφίγγουμε υπερβολικά και ελέγχουμε αν κινείται το block πιέζοντας από το πλάι με το δάχτυλο μας.

 

Σε περίπτωση που χρειαστεί να κάνουμε κάποιο κόψιμο στο κουτί, πχ για να βάλουμε το ψυγείο στην οροφή και να ανοίξουμε τρύπες για τους ανεμιστήρες, θα πρέπει πριν να τα έχουμε ξηλώσει όλα από μέσα.(μητρικές, δίσκους, drives, κλπ)

 

Σε περίπτωση που βάλουμε και την αντλία μέσα στο κουτί, καλό είναι να βάλουμε στην βάση της ένα κομμάτι λάστιχο (πχ από παλιά σαμπρέλα) για να μην έχουμε κραδασμούς.

 

Η συνηθισμένη διάταξη είναι:

αντλία - ψυγείο - block - tank - αντλία (το κρύο νερό πάει αμέσως στο block από το ψυγείο με λίγο μικρότερη πίεση)

Εναλλακτική διάταξη:

Αντλία - block - tank - ψυγείο - αντλία (το νερό πάει αμέσως στο block από την αντλία με όλη την πίεση της αλλά με λίγο μεγαλύτερη θερμοκρασία λόγω αντλίας)

Καμιά από τις δυο διατάξεις δεν είναι λάθος, μπορείτε να πειραματιστείτε και να επιλέξετε οποία πιστεύετε ότι σας αποδίδει καλύτερα.

 

watercool.gif

 

Όσον αφορά το δοχείο διαστολής, σαν απλή λύση, μπορείτε εύκολα να διαλέξετε ένα πλαστικό δοχείο με καπάκι, και να ανοίξετε 2 τρύπες πάνω στο καπάκι λίγο μικρότερες από την εξωτερική διάμετρο των σωλήνων.

Έτσι περνάτε τους σωλήνες χωρίς χρήση ρακορ και χωρίς να ανησυχείτε για πρόβλημα στεγανότητας του δοχείου διαστολής.

 

Προσέχοντας όλα τα παραπάνω, έχουμε φτιάξει ένα ασφαλές σύστημα υδρόψυξης για τον υπολογιστή μας οικονομικότερα από ένα έτοιμο kit και με καλύτερη απόδοση. Όσον αφορά την ασφάλεια και τις συνδέσεις, τα ίδια πράγματα προσέχουμε και κάνουμε και στην περίπτωση που έχουμε αγοράσει έτοιμο kit υδρόψυξης.

 

 

Καλή επιτυχία. ;D ;D

 

Credits: Link 1

          Link 2

Note: Ο συγκεκριμένος οδηγός είναι διαφοροποιημένος και πιο ολοκληρωμένος σχετικά με την ορθογραφία και κάποια άλλα συντακτικά λάθη.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...